Tind + Grilstad = sant

En av partnerne i prosjektet vårt, Tind, er kjøpt opp av Grilstad AS, og produktene blir vil inngå i Grilstad sitt produktmangfold. Likevel skal Tind fortsette å ha fokus på saltreduksjon i spekemat.

Tind Lødøen artikkel om overtagelse 2017
Rune Lødøen fra Tind sier til bladet Kjøttbransjen at han er positiv til at Grilstad AS overtar. Foto: Kjøttbransjen.

Grilstad er den største aktøren innen spekematproduksjon i Norge. Det betyr at prosjektgruppen vår er utvidet til en enda større andel av spekematprodusentene og spekematproduksjonen i Norge. Dette er gode nyheter for En sunnere matpakke-prosjektet, fordi det innebærer at den kunnskapen om saltreduksjon i spekepølser som fremskaffes i dette prosjektet når ut til enda større andel av bransjen.

Til fagbladet Kjøttbransjen forteller daglig leder Rune Lødøen i Tind at Tindproduktene nå skal bli premiumprodukter i Grilstad sitt sortiment. Tind har helt fra oppstarten hatt fokus på premiummarkedet, og har hele tiden hatt et ønske om å levere produkter med lavere saltinnhold enn standard spekemat. Han forteller at de kjører kontinuerlige tester for å finne ut hvor lavt de kan komme i saltinnhold i produktene sine.

Les hele artikkelen på nettsiden til bladet Kjøttbransjen.

 

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s